Kredyt pod zastaw nieruchomości

Bank nie od razu udostępnia nam pieniądze. Musimy najpierw wykonać szereg działań, żeby dostać już namacalnie gotówkę. Na papierze sprawa już dużo prostsza, przyjemniejsza i mniej stresująca, niż samo załatwianie i myślenie o kredycie, jak jednak wygląda w praktyce? Zatem jak kształtuje się kredyt pod zastaw nieruchomości http://www.actum-finanse.pl/oferta/szczegoly/flagowa-pozyczka-actum.


Pierwszy oczywisty proces to poszukiwanie nieruchomości. W tym celu możemy po prostu wejść w internet i wstukać w Google „mieszkania na sprzedaż”. Możemy skorzystać z biura nieruchomości, gdzie pośrednik pomoże nam znaleźć dom na kredyt. Możliwości jest kilka, zadanie chyba jedno z prostszych i bardziej przyjemnych w całej ewolucji naszego nowego domu.

Jeśli już podjęliśmy swój wybór, może być wymagana wpłata zaliczki do sprzedawcy. Zwykle będzie to 5-10% wartości nieruchomości.

Kiedy mamy gotowe wszystkie dokumenty, które wymaga od nas bank, wysyłamy je. Najczęściej wysyła się do więcej niż jednego potencjalnego wierzyciela. Bank przeanalizować naszą propozycje i wycenić swoje zabezpieczenie za pomocą hipoteki w nakierowaniu na kredyt pod zastaw nieruchomości.


Jeśli, któryś z banków pozytywnie rozpatrzył nasz wniosek i przyznał nam sporą sumę pieniędzy, musimy podpisać akt notarialny. Tutaj czekają nas kolejne wydatki m.in. podatek od zakupu nieruchomości (2%), taksę notarialną, czy opłaty sądowe. Sprzedawca mieszkania musi nam dostarczyć też koniecznych dokumentów – aktualny odpis Księgi Wieczystej, dokument zaświadczający prawdo do nieruchomości i zaświadczenie ze wspólnoty lub spółdzielni o braku zaległości w opłatach. Teraz musimy dokonać wpisu hipoteki do Księgi Wieczystej, odpowiednie dokumenty otrzymamy w banku. Wpisu dokonamy w docelowym sądzie dla lokalizacji naszego nowego mieszkania. Ten wpis, potwierdzenie o wniesieniu wkładu własnego oraz akt notarialny trzeba dostarczyć do banku.


Dopiero po przekazaniu dokumentów, bank udostępni nam kredytowane pieniądze. Po tym możemy wreszcie dokonać zakupu mieszkania. Sprawdzić trzeba czy wszystko co ustaliliśmy z właścicielem jest zgodne i czy dom jest w takim stanie, w jakim miał być. Drogę do uzyskania kredytu i nieruchomości praktycznie została zakończona. Zostały jeszcze drobne formalności w urzędach.


Nie zapominajmy, że teraz potrzebujemy pieniędzy na wykończenie, remont nowego domu. Zależy jeszcze czy dokonaliśmy kupna na rynku wtórnym czy pierwotnym, ale w obu przypadkach bez dodatkowych opłat się nie obędzie.

Jeśli chodzi o rynek pierwotny, najczęściej kupimy mieszkanie w stanie deweloperskim, czyli trzeba je wykończyć, żeby w nim mieszkać, choć zależy w jakiej fazie budowy zdecydujemy się na bezpośredni zakup. Rynek wtórny udostępnia możliwość kupna nieruchomości używanych. Tutaj wnętrze będzie wykończone i urządzone, ale i tak zwykle będzie wymagać remontu lub chociaż przemeblowania - czy to jakościowego, czy pod nasze preferencje. Możemy spotkać się z różnym stanem budynków, jednak widzimy, za co płacimy. Podsumowując sprzedawca mieszkania musi nam dostarczyć też koniecznych dokumentów – aktualny odpis Księgi Wieczystej, dokument zaświadczający prawdo do nieruchomości i zaświadczenie ze wspólnoty lub spółdzielni o braku zaległości w opłatach. Teraz musimy dokonać wpisu hipoteki do Księgi Wieczystej, odpowiednie dokumenty otrzymamy w banku. Wpisu dokonamy w docelowym sądzie dla lokalizacji naszego nowego mieszkania. Ten wpis, potwierdzenie o wniesieniu wkładu własnego oraz akt notarialny trzeba dostarczyć do banku.