Współczesne hotele a słuchawki nagłowne

Słuchawki nagłowne! Czy można je spotkać na recepcji?


Decydując się na słuchawki nagłowne wskazuje się, iż aby znacznie ułatwić gościom dotarcie do właściwego pracownika recepcja musi mieć także wydzielone i odpowiednio oznaczone stanowiska pracy. Dysponent kieruje pracą całej zmiany recepcyjnej, przyjmuje swoich gości do hotelu, prowadzi dokładny rejestr przyjazdów czy rezerwacji na bieżący dzień, jest w ciągłym kontakcie z innymi służbami tego hotelu, które informuje o wszystkich zgłoszonych poprzez gości usterkach, bądź zastrzeżeniach, reprezentuje hotel pod tymczasową nieobecność kierownictwa oraz dba o odpowiednią organizację pracy całego hotelu. Kasjer jest przede wszystkim odpowiedzialny za przyjmowanie płatności i za wydawanie finansowych dokumentów, w hotelach tej wyższej klasy jest też walutowym kasjerem i przy tym prowadzi wymianę walut, koło tego stanowiska powinien być powieszony czytelny oraz zrozumiały dla wszystkich cennik, najlepiej także w wersji angielskiej i aktualne kursy walut.


Wybierając słuchawki nagłowne https://www.axtelheadsets.com/pl/sluchawki-z-mikrofonem nie należy zapominać, że informacja to stanowisko, które powinno być bez wątpienia wyposażone w informacyjne materiały zarówno o samym hotelu i jego bogatej ofercie, otoczeniu obiektu, jak i o całym mieście. Dobry pracownik na tym stanowisku wydaje głównie klucze, może poprowadzić sprzedaż kart telefonicznych, biletów miejskiej komunikacji, znaczków oraz kart pocztowych, służy informacją, która dotyczy aktualnych repertuarów kinowych i teatralnych, znakomicie zna topografię miasta, zamawia taksówkę, oferuje do ogólnej sprzedaży wycieczki po mieście i bilety do teatru bądź na koncerty, przy tym stanowisku wyłożone są także foldery hotelu, rozkłady jazdy, informatory czy mapy. Ważnym elementem zewnętrznej części działu recepcji jest bardzo bliskie sąsiedztwo pokoju rezerwacji. To pomieszczenie powinno być dość łatwo dostępne dla gości, a jednocześnie mieć możliwość szybkiej komunikacji z ową recepcją, gdzie widoczne są słuchawki nagłowne.


Wówczas najlepszym technicznym rozwiązaniem jest zorganizowanie jednego, wewnętrznego komunikacyjnego ciągu od niektórych pomieszczeń recepcji, jej zaplecza poprzez rezerwację, aż do pokoju kierownika recepcji. Wyjątkowym wymogiem dla hoteli nawet tych jedno gwiazdkowych jest przechowalnia bagażu. Dla gości, którzy opuszczają pokój oraz mają sporo wolnego czasu na przykład do odjazdu pociągu, ta usługa jest zazwyczaj bezpłatna, a dla hotelowych gości jest bardzo przydatna oraz doceniana. Taka przechowalnia powinna być w związku z tym umiejscowiona dosyć blisko recepcji, by gość nie musiał przemierzać kilku korytarzy w celu oddania swoich ciężkich bagaży.

Cała część wewnętrzna recepcji to niezbędne zespoły technicznych urządzeń i pozostałych pomocniczych materiałów, między innymi słuchawek nagłownych. Na uwagę jednocześnie zasługują komputery, które powinny być na każdym wydzielonym stanowisku, służą do szybkiej obsługi ewidencji gości, kontroli rachunków oraz poszczególnych obciążeń pokoi, informują głównie o stanie zajętości lub przygotowania pokoi, znacznie ułatwiają pracę przeważnie w hotelach o recepcyjnej pojemności powyżej 50 pokoi, ilość komputerów jest uzależniona oczywiście od całej wielkości obiektu, przynajmniej jeden z dostępem do Internetu oraz poczty e-mail jest współcześnie wręcz niezbędny, jak i również telefony i telefaksy są konieczne do bardzo szybkiej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, dostęp gości do telefonu w recepcji lub jej bliskim otoczeniu jest wręcz wymagany ustawą. Następnie wymienia się terminal kart płatniczych to następny element wyposażenia znajdujący się na liście kategoryzacyjnych wymogów dla hoteli, który umożliwia płatność za usługi kartami międzynarodowymi kredytowymi bądź płatniczymi, kasę fiskalną, która rejestruje sprzedaż hotelu do celów ewidencji skarbowo- fiskalnych, jej wyświetlacz zgodnie z wymogami powinien być jasno widoczny dla gości, oczywiście kasa jest niezbędna w każdym hotelu, drukarki, umożliwiają wydruk listy przyjazdów na bieżący dzień, faktur VAT, zestawień oraz innych księgowych raportów; klucznica, która najczęściej jest ukryta przed ciekawskim spojrzeniem gości służy do przechowywania kluczy do mieszkalnych oraz do technicznych hotelowych jednostek i korespondencji dla gości, powinna być bowiem umiejscowiona w zasięgu ręki oraz wzroku recepcjonisty, doskonale usprawnia wydawanie kluczy i pomaga w bardzo szybkiej kontroli właściwego stanu ilościowego kluczy, niezbędna jest w dokładnie każdym, nawet w tym najmniejszym hotelu, gdzie coraz częściej można zauważyć słuchawki nagłowne.


Przywołuje się również grafik dysponenta, czyli schemat hotelowych pokoi szczegółowo rozrysowany na kartce papieru, na którym dokładnie każdej nocy nanoszone są pewne oznaczenia zajętości pokoi z wyznaczoną datą wyjazdu, taki grafik jest niezbędny w przypadku awarii informatycznych systemów, pozwala szybko zidentyfikować przygotowany pokój do sprzedaży jeśli komputery odmówią posłuszeństwa, jeżeli chodzi o słuchawki nagłowne. Na uwagę zasługuje również centrala telefoniczna ewidencjonująca i zarazem naliczająca koszty połączeń, od bardzo prostej małej skrzynki po skomplikowane oraz rozbudowane centrale połączone z komputerem obsługujące, aż 700 aparatów i mogących w tym samym czasie odbierać kilka połączeń naraz przychodzących z miasta, centrala również powinna zapewniać bezkolizyjne połączenie z daną recepcją, potencjalny gość, którego telefon nie zostanie szybko odebrany może wówczas więcej już nie zadzwonić. Nie zapominajmy jednak, że centralka przeciw-pożarowa informuje o ewentualnych pożarowych zagrożeniach na poszczególnych piętrach przy wsparciu sieci czujników dymu i jest połączona zdalnie z jak najbliższą jednostką straży pożarnej, gwarantuje zarazem bezpieczeństwo gościom hotelu zwłaszcza w tych wielkich budynkach, gdzie ewentualne zagrożenia pożarowe mogą być bardzo późno zidentyfikowane.


Prowadząc taki obiekt należy również postawić na system nagłaśniający, który umożliwia poinformowanie głosowe poprzez pracownika recepcji poszczególnych pięter albo tudzież całego obiektu o stwierdzonym pożarowym zagrożeniu bądź innym; specjalne urządzenia do kodowania magnetycznych kart, jeśli takowe zastępują klucze standardowe od pokoi hotelowych, po wyjeździe gościa jego karta jest zupełnie bezużyteczna, zamek przekodowany automatycznie, a kolejny gość otrzymuje zupełnie nowo zaprogramowaną kartę do otwierania wejściowych drzwi, w hotelach coraz wyższej klasy karta jest także niezbędna do uruchomienia windy; sejf depozytowy to kategoryzacyjny wymóg nawet dla hoteli tej najniższej klasy, odpowiedzialność hotelarza za rzeczy pozostawione w pokoju jest strasznie ograniczona, stąd obowiązkiem danego hotelu jest zapewnienie dostępu do sejfu w recepcji albo depozytowych skrytek w oddzielnym, monitorowanym miejscu. Stawiając na słuchawki nagłowne miejmy również na uwadze istotne kwestie nakierowane na dany hotel. Zalicza się do nich kolejno: napadowy system łączności radiowej, jest uruchamiany w przypadku napadu albo innych niebezpieczeństw, jest bowiem zalecany, ale nie obowiązkowy, zapewnia bezpieczeństwo pracownikom recepcji, a zwłaszcza w hotelach nie objętych całodobową ochroną czy monitoringiem, zespół funkcjonalnych umiejscowionych szafek pod ladą wewnątrz recepcji do specjalnego przechowywania wszystkich najważniejszych dokumentów oraz materiałów, niezbędne informatory, mapy i inne księgowe dokumenty z określonej doby muszą być „pod ręką” recepcjonisty czy ściśle zabezpieczona przed niepowołanymi kasetka na pieniądze lub tak zwana specjalna szuflada w recepcjach hoteli a zwłaszcza tych najbardziej ekskluzywnych, całodzienny utarg wraz z obcymi walutami może wobec tego osiągać wartość dziesiątek tysięcy, stąd jest konieczne właściwe zabezpieczenie utargu, dodatkową ochroną jest wypłata co parę godzin.


Część sanitarno-socjalna recepcji odgrywa tak samo bardzo istotną rolę, decyduje tutaj o samopoczuciu i przygotowaniu do pracy pracowników recepcji. Najbardziej podstawowe elementy to szafki ubraniowe, miejsce do spożycia posiłku, przebieralnia, miejsce do prasowania, węzeł sanitarny, który umożliwia również korzystanie w dokładnie każdej chwili z kąpieli bądź odświeżenia. Całość zaplecza recepcji powinna być niezwykle estetyczna, funkcjonalna oraz stwarzająca zarazem ciepłą i przyjazną atmosferę, jeżeli chodzi o słuchawki nagłowne. Wobec tego z uwagi na fakt, że właściwa recepcja najczęściej jest pozbawiona naturalnego światła, jej zaplecze musi zrekompensować te braki przez dostępność do okna oraz świeżego powietrza.